|
|
|
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #86387 is a reply to message #79574] |
Wed, 06 July 2011 01:56   |
|
Ik gebruik t ook, werkt fijn, al zitten er wel wat foutjes in.
Verder vind ik die API wel erg fijn, je kunt dan je eigen hostpanel gebruiken zodat kloxo zelf alles op de achtergrond draait en niemand echt door heeft welk CP je gebruikt. Een echte aanrader dus . Verder natuurlijk erg fijn dat het gratis is.
|
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #94933 is a reply to message #92375] |
Thu, 09 February 2012 04:39   |
|
Hoi Danny,
ben sinds een week begonnen met kloxo en hypervm. Ik kan niet anders zeggen dat kloxo en hypervm er fantastisch uitzien.
Van de werking ben ik nog niet op de hoogte, maar dit is sowieso mijn eerte keer dat ik een server wil gaan opbouwen. Dus dat word nog wat... 
Nu heb ik zelf acht domeinnamen bij een hosting bedrijfje draaien en wil deze op mijn eigen server gaan draaien. Oftewel hier begint mijn studie voor het bouwen van mijn eigen server.
Bij deze wil ik de mensen bedanken die kloxo en hyperVM hebben vrijgegeven voor gebruik onder de GPL. Super.....!!
Met vriendelijk groeten, Gerard
Newbie on Lxcenter Forum!
New with Linux. (version?)
New with CentOS. (version 5.8 )
Getting Better with Kloxo. (1 dedicated master running version 6.1.12)
Still busy with HyperVM. (1 dedicated master running version 2.0.7993 OpenVZ)
Translated Kloxo Dutch (NL)
Translated HyperVM Dutch (NL)
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #94934 is a reply to message #94933] |
Thu, 09 February 2012 05:03   |
Tha_Duck  Messages: 84 Registered: December 2010 Location: Utrecht |
Valuable Member |
|
|
Wij gebruiken Kloxo nu meer dan een jaar en over het algemeen zijn we best tevreden.
Sinds de laatste update naar 6.1.10 gebeuren er echter vage dingen en bij de ontwikkelaars was het vrij lastig om serieus genomen te worden. Nu is er eindelijk wel iemand die het enigzins serieus neemt, maar echt een oplossing komt er nog niet.
Er zit, volgens ons, een grote bug in het toevoegen/verwijderen van domeinen en parked/redirected domains. Elke keer hebben we daar problemen mee, met vanmorgen als nieuw dieptepunt opeens alle Apache configuraties die weg waren met als resultaat dat de klanten uit de lucht waren. Enkele weken geleden gebeurde dit ook al, en andere Kloxo admins rapporteren dit ook.
Voor ons is dit zeer kritisch, maar ik heb niet het idee dat het echt opgepakt wordt door de ontwikkelaars. Een bug is prima en meestal is er prima omheen te werken maar als klanten websites gewoon zo uit de lucht vallen en we een lange "fixweb" procedure moeten doorlopen wordt het toch wel echt nijpend.
Op dit moment orienteren we ons dan ook op een ander pakket mocht er niet binnen afzienbare tijd serieus naar de problemen gekeken worden. Kloxo is een mooi product en er worden mooie dingen gedaan, maar de drang naar nieuwe (minder nodige) functies lijkt groter dan bug research. Dit is een normaal en bekend probleem bij programmeurs, het is natuurlijk veel leuker om nieuwe dingen te maken dan kritiek te krijgen op je harde werk. Het is altijd een strijd, en dat begrijp ik als systeembeheerder helemaal. Echter je moet nooit vergeten dat je basis stabiel en sterk moet zijn. Bij een commercieel product heb je het voordeel dat je geld betaald, en dus eisen kan stellen.
Ik hoop dat er wat gedaan wordt met de bugreports en commentaar, ik ben en blijf er van overtuigd dat Kloxo toekomst heeft. Heel veel toekomst. Er is een hoop gebeurd in de laatste versies, en het wordt nu tijd om te consolideren en problemen aan te pakken. Alleen dan zal Kloxo door kunnen breken en bestaansrecht opbouwen. Halfbakken opensource (gratis) oplossing zijn er genoeg, je moet er als Kloxo (LxLabs) zijnde niet in verzanden dat ook te worden.
[Updated on: Thu, 09 February 2012 05:04] Report message to a moderator
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #94938 is a reply to message #94934] |
Thu, 09 February 2012 08:36   |
|
Quote:Sinds de laatste update naar 6.1.10 gebeuren er echter vage dingen en bij de ontwikkelaars was het vrij lastig om serieus genomen te worden. Nu is er eindelijk wel iemand die het enigzins serieus neemt, maar echt een oplossing komt er nog niet.
Het zou zonde zijn als een programma zoals dit zou verdwijnen.
Quote:Dit is een normaal en bekend probleem bij programmeurs, het is natuurlijk veel leuker om nieuwe dingen te maken dan kritiek te krijgen op je harde werk.
Naar mijn idee hoeven er op dit moment ook geen nieuwe functies meer bij. Ik word al bijna tureluurs van de hoeveelheid wat je ermee kan doen. Werken aan de Bugs is dan ook Prioriteit lijkt mij.
Ik ben echt nog een newbie met deze programma's maar het ziet er echt fantastisch uit. Met computers knoeien is een hobby en kloxo is zeker een uitdaging voor mij om mijn eigen sites op mijn eigen server te laten draaien.
Bugs ben ik nog niet tegengekomen, maar dat komt omdat eigenlijk alles wat betreft servers nieuw voor mij is en ik nog niet echt kan zien waar de bugs zijn of ontstaan.
Laten we zeggen ga zo door...!
|
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #94963 is a reply to message #94942] |
Fri, 10 February 2012 06:54   |
|
Het is op dit moment zeker geen optie om er geld mee te gaan verdienen. Het is voor mij puur een hobby en ben die Microsoft besturingen aardig zat.
Ik heb hier 5x Dell Optiplex 745 staan en ben aardig aan het knoeien met Linux en de ditributies die er zijn. Ik vind het fantastisch om er mee te spelen. Ik heb nog maar 1 pc met Xp en de rest is allemaal al Linux. Dat ik de PC's al op Linux heb draaien vind ik al een hele vootuitgang in mijn PC park..
Maar ik ben er nog lang niet wat betreft de kennis die er voor nodig is. (ook al ben ik aardig technisch aangelegd)
Zijn er niet een paar goede links of online studies voor deze geweldige materie?
Groeten Gerard
|
|
|
|
| Re: Hoeveel nederlanders... [message #95044 is a reply to message #94994] |
Mon, 13 February 2012 11:57   |
|
Hoi Danny,
ik zou graag willen helpen met het dragen van een steentje, maar ben op het gebied van servers en dit soort programma's echt een NONO! Ik bouw wel mijn eigen websites met opensource programma's en knoei een hoop met PHP en SQL maar dat zegt natuurlijk ook niks. Als er iets is waarvan jij denkt dat ik daar mee kan helpen dan hoor ik dat graag.
Ben dus nu 2 weken met kloxo bezig en kan nu al bijna niet meer zonder!
Nogmaals fantastische server software is dit!
Gerard
[Updated on: Mon, 13 February 2012 11:57] Report message to a moderator
|
|
|
|