LxCenter HyperVM & Kloxo Support

Forum

Members   Search      Help    Register    Login    Home
Home » Language Specific Forums » Dutch » Geheugen verbruik zeer hoog
Geheugen verbruik zeer hoog [message #91910] Mon, 05 December 2011 11:44 Go to next message
Jouke is currently offline Jouke  Netherlands
Registered: December 2011
Member
Hallo,

Ik gebruik nu een maand of 2 Kloxo, maar het geheugen loopt binnen een dag vol. Omdat ik niet echt bekend ben met CentOS 5.7

Wie heeft dit zelfde probleem en/of heeft het ook opgelost, want kon nergens iets vinden. Daarnaast is het Nederlandse deel nog niet zo in gebruik en maak gelijk maar gebruik van de situatie.

Wie kan mij helpen, want kom best wel ver, maar het is gewoon allemaal nieuw. Embarassed
Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92374 is a reply to message #91910] Sun, 11 December 2011 18:10 Go to previous messageGo to next message
LxCenter_Danny is currently offline LxCenter_Danny  Netherlands
Registered: July 2007
Grandmaster
LxCenter Core Team Member
LxCenter Representative

waar loopt het vol?

free -m

In Kloxo GUI

is swap gebruikt?

LxCenter - System Operations
Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92504 is a reply to message #92374] Tue, 13 December 2011 04:38 Go to previous messageGo to next message
Member
Dit is het:

total used free shared buffers cached
Mem: 3978 2099 1879 0 463 1171
-/+ buffers/cache:464 3513
Swap: 4094 0 4094

Kun je hier wat mee?

[Updated on: Tue, 13 December 2011 04:43]

Report message to a moderator

Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92692 is a reply to message #92504] Fri, 16 December 2011 11:47 Go to previous messageGo to next message
Grandmaster
LxCenter Representative

Je weet dat Linux anders geheugen gebruikt dan Windows?
Zolang swap 0 blijft is het prima (het mag best een keer een aantal mb's zijn, naar niet dat hij oploopt tot meer dan een gig).
Je geheugen is vrij is total mem (3978) min cached (3513)
Geen zorgen dus Smile

Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92815 is a reply to message #92692] Tue, 20 December 2011 08:58 Go to previous messageGo to next message
Member
Oke,
Ik heb altijd begrepen dat het geheugen veel minder werd gebruikt als bij windows server. Had zelf altijd een windows server 2003 draaien, maar die moest vervangen worden en voor de hobby is dat veel geld. Kloxo werkt verder prima, maar als leek schrik je wel even als je het plaatje voor het eerst ziet Wink

http://www.joukeharder.nl/images/kloxo.jpg
  • Attachment: kloxo.JPG
    (Size: 12.99KB, Downloaded 60 times)
Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92840 is a reply to message #92815] Tue, 20 December 2011 21:08 Go to previous messageGo to next message
Grandmaster
LxCenter Representative

Jep staat bij mij altijd in het rood en ook met HyperVM staat het altijd in het rood Smile
Mustafa heeft in dat scherm nu ook de Cache, Buffers en Swap gezet. Dat maakt het weer goed straks Smile

Linux gaat beter om met geheugen dan windows. Het lijkt dat ie alles gebruikt maar is niet zo. Zie de cache als een soort van swap maar dan swapped ie niet naar disk maar geheugen naar geheugen. Elk draaiende app heeft zo zijn toewijzing. Wil een andere app geheugen? geen probleem dat fixed linux voor je. Dat geneurd allemaal in de cache.

Heb je geen dedicated server en alles zit al in een VPS dan heb je geen buffers, cache. Dan doet de virtualisatie kernel het allemaal voor je.

openvz heeft wel sinds kort SWAP... ben ik nog mee aan het spelen.
Al gepatched in HyperVM development.

Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #92975 is a reply to message #92840] Thu, 22 December 2011 14:35 Go to previous messageGo to next message
Member
Bedankt voor de informatie.
Ik ga mijn best doen om het onder de knie te krijgen en misschien kan ik dan in de toekomst ook nog wat voor jullie betekenen.

Re: Geheugen verbruik zeer hoog [message #93473 is a reply to message #92975] Mon, 02 January 2012 16:36 Go to previous message
Grandmaster
LxCenter Representative

Meer Hollanders zou wel leuk zijn Razz

Next Topic:Hoeveel nederlanders...
Goto Forum:

Current Time: Fri May 24 13:13:20 EDT 2013

Total time taken to generate the page: 0.01192 seconds
.:: Contact :: Home :: Privacy ::.

Click here to lend your support to: LxCenter and make a donation at www.pledgie.com !